Offline reclame maken: 3 verschillende voorbeelden

Offline reclame maken: 3 verschillende voorbeelden

Tegenwoordig richten veel ondernemers hun pijlen vooral op de online wereld. Geen wonder, want de grootste doelgroep is hier waarschijnlijk ook te vinden. Mensen zijn nou eenmaal constant op het internet aanwezig. Dat neemt echter niet weg dat offline reclame minstens zo belangrijk is. Sterker nog: de beste marketingcampagne bestaat uit een combinatie tussen online en offline reclame. Deze kunnen elkaar enorm versterken. Toch weten veel ondernemers niet waar ze moeten beginnen met offline marketing.

Er is veel mogelijk. In dit artikel zetten we drie goede voorbeelden op een rij. Zo zet je jouw bedrijf eenvoudig offline op de kaart.

1.   Buitenexpositie organiseren


Wil je het direct heel groots aanpakken en jouw bedrijf snel in de picture zetten? Heb je echt een unieke en waardevolle boodschap over te brengen aan jouw doelgroep? Overweeg dan eens om een buitenexpositie te organiseren. Er zijn verschillende buitenexpositie oplossingen mogelijk. Meestal zijn dit mobiele borden die op verschillende plekken in het land geplaatst kunnen worden. Doorgaans worden ze op locaties gezet die druk bezocht worden. Denk bijvoorbeeld aan een centrum in een grote stad.

Belangrijk is wel dat je echt weet welke boodschap je over wilt brengen en hoe je deze gaat presenteren. Probeer in enkele afbeeldingen en korte teksten uit te leggen wat je probeert te vertellen. Trek de aandacht, laat mensen praten over jouw expositie en creëer zo meer mond-tot-mondreclame en naamsbekendheid.

Het is verstandig om een deskundige in te schakelen bij het creëren van een unieke en waardevolle buitenexpositie. Leg je ideeën op tafel en zorg ervoor dat deze worden uitgewerkt in een pakkend ontwerp.

2.   Reclameborden of billboards

Nog een goede manier om snel de aandacht te trekken, is door het plaatsen van reclameborden of billboards op een specifieke locatie. Dit doe je bijvoorbeeld door enkel het logo en de naam van het bedrijf te tonen of juist bijzondere acties of kortingen aan te prijzen. Het is belangrijk dat de boodschap kort en krachtig is. Zo zorg je ervoor dat iedereen die voorbij komt deze kunnen begrijpen.

Let op: reclameborden zie je tegenwoordig vrijwel overal terug. Met een nietszeggende tekst en saaie afbeelding kom je dan ook niet ver. Laat je creativiteit daarom de vrije loop en zorg ervoor dat je echt opvalt. Zo blijf je de concurrentie de baas en haal je het maximale uit jouw buitenreclame.

3.   Folders huis aan huis verspreiden


Tegenwoordig worden mensen voornamelijk bestookt met online advertenties en mailtjes. Dit gebeurt zelfs zo vaak, dat de meeste mensen niet eens meer de moeite nemen om deze te lezen. Het wordt geblokkeerd, gefilterd of direct verwijderd. Folders ontvangen we steeds minder. Dit maakt dat ze stiekem weer steeds populairder worden. Mensen vinden het weer fijn om tastbare reclame in handen te hebben. Om te zien dat een bedrijf echt de moeite heeft genomen om een mooi ontwerp te maken en de boodschap te verspreiden.

Redactie Geneaweb.nl

Redactie Geneaweb.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *